Doplněk stravy

Selen: doporučená denní dávka závisí na vaší váze

Víte, k čemu je tento prvek dobrý? Je potřebný pro pohlavní orgány, štítnou žlázu, a také imunitu. Co se týče pravidelného příjmu, byla stanovena pro selen doporučená denní dávka maximálně 200-400 mikrogramů. Zásadní je však vzít v potaz i vaši váhu.

Selen: doporučená denní dávka závisí na vaší váze

Co se v tomto článku dozvíte?

  • jak se vypočítá pro selen doporučená denní dávka
  • v čem prospívá mužům a v čem ženám
  • v jakých potravinách selen najdete

1 mikrogram selenu na 1 kg váhy

To je základní výpočet, kterým se lze řídit. Pokud však vážíte více, neměli byste překračovat maximální možné množství, což je 200 – 400 mikrogramů denně. U dospělých je tedy optimální doplňovat 60-150 mikrogramů denně. Tato čísla vám pomůžou v případě, že se rozhodnete užívat selen v doplňcích stravy. Jestliže dáte přednost častější konzumaci potravin bohatých na selen, předávkování prakticky nehrozí. 

Selen příznivě ovlivňuje tvorbu spermií

A společně se zinkem tvoří nerozlučnou dvojku pro mužské zdraví. Má vliv na zrání a pohyblivost spermií. Zajímavé je, že tělo spotřebuje více selenu ve chvílích, kdy máme zvýšenou fyzickou zátěž, a také pokud jste kuřáci. 

Selen příznivě ovlivňuje tvorbu spermií

Selen je vynikající živinou nejen pro muže: protože se podílí na podpoře imunity a ochraně buněk před oxidativním stresem, ocení ho i ženy. Nedostatek selenu není dobrý kvůli štítné žláze. Faktem je, že tento prvek prospívá i kráse, protože podporuje kvalitu nehtů a vlasů.

Také u žen byla stanovena pro selen doporučená denní dávka stejně, jako u mužů: 1 mikrogram na 1 kg váhy. 

Selen má mnoho zdrojů, ne všechny jsou však kvalitní

Za vynikající zdroje selenu platí oříšky, hlavně para ořechy. Dále semínka, celozrnné obiloviny, luštěniny, ale i vnitřnosti a rybí maso. Problém je v tom, že základem všeho je obsah selenu v půdě. Odtud se dostává do rostlin a jejich plodů. 

Jenže selenu je v půdě na našem území málo, a tak chybí i ve vypěstovaných plodinách. Nedostatkem selenu proto trpí celý potravinový řetězec – lidé i zvířata. Podobná situace je i se zinkem. Oba prvky jsou pro všechny živočichy nezbytné, takže je dobré zaměřit se na ně a zvýšit konzumaci potravin s jejich obsahem. 

Za vynikající zdroje selenu platí oříšky, hlavně para ořechy

ProMan PLUS balení

ProMan PLUS

Přirozená podpora mužnosti
Vyzkoušejte zdarma*

* platíte pouze poštovné a balné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2024 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odesílá se